Tags

,

assalamualaikum,

lame tak up entry baru kt blog ni. huu..semalam, 3 oct, de appointment dengan dr cantik..ari ke 18..kalu ikutkan memula nak wat long protocol, patut dah kene stat amik injection stat ari ke 18 tuk slowdown kan ovari kite..kitorang pegi PMC, dah prepare duit siap2..

Tapi haritu, dr cantik kate dia nak ubah jadi short protocol tapi lain sket..dr cantik kan baru abih berilmu di german (bagi sape yg baca blog dr adilah mesti ade terbace entry yang tu)..kat sane, dah terbukti short protocol punye success rate lebih tinggi dr long protocol..n paling penting, potensi tuk OHSS hampir takde..diorang dah try 31k cycle (eh cycle ke..rase2 mcm aku dengar gitu la)..aku dengan encek somi ikutkan aje mane yang terbaik..kann..mane yg de success rate tinggi mestila kite suke, ye dok..

so, plannye kami gtau dr bile period tuk oct ni, then dr akan advise bile patut start amik injection..name injection tu pergoveris n gonal-f..mebi sebab gune ubat pergoveris ni kot yang lainnye kat short protocol kali ni (harap2 dr cantik akan wat entri lain cite lebih detail pasal tu)..pastu pantau telor..then pastu ade injection lagi..aku tak ingat la pulak detail dia..huhuh..pastu mcm biase la kan..amik telo, kalu de yang berjaya jadi embrio, transfer balik masuk lam tuutt kite..

mebi dr cantik tengok aku macam blur2 je kan, dia bagi emel address dia..katenye kalu tak paham, penting untuk tanye dia..heee..

Then dr cantik pesan suh teruskan makan asid folik, multivit, prune..heee..

alaa, nak buh gambar lam entri ni tapi xbawak pulak data cable nak transfer gambar ke lappy ni..bluetooth plak xjalan..kang2 aku buh yek..

Aku skang dok survey bape la agak2 nk kene bayar tuk kos pergoveris ni..

