Tags

,

helo,

First review pasal novel melayu lam blog haku ni..

Stat terjebak dengan novel2 melayu ni since one of my colleague suke beli novel online..kat jemariseni.com..banyak novel2, bleh pilih2, bleh bace2 bab awal novel tu..n bleh beli online..siap ade diskaun 20% lagi..pastu kalu beli 2 buku atau lebih, postage fee percuma!

Ada la 2 kali aku penah beli, ada satu buku tajuk MAID..eh jap..owh lupe, novel MAID tu aku beli dari dak opis..dia terbeli dua buku same, so jual aku satu..dah la aku beli murah je, best pulak tu cite..n aku tak wat review kt sini, sebab aku bace buku tu dah lame..dah tak ingat jalan cite dah..hee

then ade satu novel, yang aku rase (bagi aku la ek, tak tau la org lain rase cane kan) tak best..rase tak lalu..n bile bagitau kat budak opis, dia pon try nak bace..tapi pastu dia pon cakap tak best..mebi tak kene dengan jiwa kitorang kot..rasenya novel camtu sesuai tuk adik2 sekolah je kot..aish, silap beli..huu..takpela simpan..wat penuhkan rak buku..heee..tajuk dia Saya Muslim Awak Iman..sori ye penulis buku ni..mungkin ada org lain yang suka jalan cerita macam tu but definitely not me..

K, back to the topic, aku dah beli novel KALAU DAH JODOH TAK KE MANA ni pon secara online..tumpang dak opis yang beli novel kat situ jugak..novel ni baru release bulan ogos lepas..

baca punya baca punya baca..best pulak..malah aku bleh baca novel ni sambil tengok Bridal Mask..ekeke..pastu bile mata kt tv, rupenye dah terlepas part best..huh..padan muke sendiri la kan.. :p

Cite pasal Sara, graduan yang minat dengan kambem dengan lembu..Sara, gadis kampung yang selebet, tapi ada bisnes sendiri yang smakin berkembang, bisnes kambem dengan lembu..ada kambem feberet yang bernama Pirate..heee

Kimi atau Ameer Hakimi, jejaka ensem yang dah bertunang 5 kali tapi tak kawen2..Ada bengkel sendiri.

1st time Sara terjumpe kimi, masa keta Sara masuk bengkel Kimi..stat dari situ Sara dah mula minat n sayang mamat nama Kimi tu, even Sara xkenal pon sapa mamat tu.

Kimi pulak dah bosan sebab asik tunang then putus, pastu Kimi bagitau kat parent dia, kalu ade sesape masuk meminang, dia terima aje..terus nikah, takyah tunang2.

Nak jadi cerita, Sara mintak ayah dia pinangkan Kimi untuk dia. Opkos la dedua parent terkejut, yela, pompuan minang dak lelaki..tapi parent Kimi setuju.

Diorang pon kawen, pastu bermula la misi Sara tuk pikat suami dia sendiri. Dalam pada tu, muncul pulak first love Kimi, nak balik pada Kimi. Siapakah pilihan Kimi?

hahahaha! ayat tak bleh blah kan? ekekek

Gitula cite novel tu..jalan citenye not bad jugak la bagi aku..menarik tuk dibaca sampai abih.

Good Job Naurah Iman! (tak silap aku ni novel pertama dia)

